تبلیغات
به دانلود شو خوش آمدید - بهینه سازی تگهای متا Html meta tags optimization
به دانلود شو خوش آمدید
وبلاگی معتبر برای شمایی که دوست دارید بدون دردسر دانلود کنید
كد متا
زمانی بود كه محتویات تگ های متا برای موتورهای جستجو خیلی مهم بودند. با بازگشت به عقب می توان به این موضوع دست یافت که الگوریتم های موتور جستجو خیلی كند عمل میكردند و نمیتوانستند متوجه شوند كه یک صفحه از یک وب سایت چه مفهومی را با توجه به محتوا می رساند. همین موضوع باعث شکل گرفتن ایده ای هوشمندانه در این زمینه شد و چنین بود که تگ های متا بوجود آمدند.

در ادامه مطلب ...

وظیفه اصلی آنها این بود كه اطلاعاتی هم چون موضوع اصلی یک صفحه و ... را در مورد محتوای یك صفحه به موتورهای جستجو اعلام كنند. این ایده بزرگ نه تنها مانعی در برابر طراحان سایتهای اینترنتی كه تگهای متایشان را پر از كلمات كلیدی کنند , ایجاد نمی کرد , حتی آنها را تشویق به چنین كارهایی می نمود.
همین مسائل باعث شد تا موتورهای جستجو برای جلوگیری از تخلف طراحان سایت در استفاده از کلمات کلیدی زیاد در تگهای متا , آنها را نادیده بگیرند وچنین شد که امروزه اكثر تگ های متا بی ارزش هستند و موتورهای جستجو هیچ ارزشی برای آنها قائل نیستند. به طور مثال گوگل از هیچ تگ متایی استفاده نمی کند ( به جز Meta description ) ، به همین دلیل به شما توصیه می شود که اگر به دنبال یك رتبه بالا در گوگل , بوسیله كلمات كاملاً بهینه سازی شده در تگ های متا دارید ، خودتان را خسته نكنید. 


ازكدام تگ های متا باید استفاده كنید؟
از دید گوگل اضافه كردن تگ متای توصیفی (meta description ) منجر به افزایش رتبه صفحات در نتایج موتور جستجو نمیشود ، اما این توصیف ممكن است برای تشریح صفحات در لیست صفحات نتایج جستجو در گوگل مورد استفاده قرار بگیرد. درصورتی كه یك تگ متای توصیفی جالب بنویسید و گوگل از آن استفاده كند ( كه ضمانتی نشده است ) ، ممكن است در مقایسه باsnippet ( برای توضیح در مورد Snippet به بخش واژه نامه مراجعه کنید ) که خود گوگل که از متن صفحاتتان بدست میآورد , از میزان كلیك بالایی برخوردار شوید. تمام دیگر تگ های متا ( ازجمله تگ متای کلمه کلیدی ) یا اصلاً در نظر گرفته نمیشوند و یا تاثیری در افزایش رتبه صفحات در نتایج موتور جستجو نخواهند داشت. اما یاهو میگوید در زمانی كه صفحه ای را رتبه بندی میكند از تگ متای كلمه كلیدی استفاده میكند , از اینرو اضافه كردن این تگ برای موتور جستجوی یاهو و یا هر موتورجستجوی دیگری كه هنوز از این متاها استفاده میکنند , میتواند مفید واقع شود. همچنین دایركتوریها و وب سایتهای دیگری وجود دارد كه به طور خودكار جهت اضافه کردن سایت شما به لیست از این اطلاعات استفاده می کنند.

تگ های متای نمونه 
در زیر شما مجموعه ای از نمونه تگ های متا را پیدا خواهید كرد که برای صفحه ای که میخواهید در تمام موتورهای جستجو فهرست بندی كنید , نیاز است.

< !DOCTYPE  HTML PUBLIC “-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional //EN” “http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd’ >
< HTML >< HEAD >
< TITLE > آموزش بهینه سازی تگ های متا در موتورهای جستجو < / TITLE >
< meta name=”description” content=”create the perfect meta tags for high search engine placement.” >
< meta name=”keywords” content=”keyword1, keyword2, …” >
< meta http-equiv=”content-type” content=”text/html;charset=ISO-8859-1” >
< link rel=”stylesheet” type=”text/css” href=”../seo-gold” media=”all” >
< / HEAD >

DOCTYPE‌ : در واقع یک تگ متا نیست و ضرورتی ندارد كه این گزینه را به صفحه ای که می خواهید در رتبه بندی موتور جستجو موفق باشد , اضافه كنید ، اما اگر شما بخواهید كه صفحه ای را با یک validator html ارزیابی كنید ( مثل http://validator.w3.org ) نیاز خواهید داشت تا این تگ را در صفحه درست اضافه كنید. 

عنوان (the Title ): این گزینه نیز یك تگ متا نیست ، اما بعضی اوقات افرادی كه كاملاً کاربرد تگ های متا را درك نمیكنند , از Title به عنوان یک تگ متا یاد می كنند. عنوان برای بهینه سازی صفحات خیلی خیلی مهم است , زیرا عنوان را به یک صفحه كامل بهینه سازی شده اختصاص می دهیم. عنوان باید شامل مهمترین اصطلاحات آن صفحه و احتمالاً یك یا دو كلمه كلیدی مرتبط با آن صفحه باشد. مثلا عنوانی که در مثال بالا آورده شده است به صفحات بهینه سازی شده ای در زمینه های بهینه سازی تگ های متا ، آموزش تگ های متا ، آموزش بهینه سازی موتورجستجو ، تگ های متای بهینه سازی موتور جستجو و غیره كمك میكند. با اضافه كردن تعداد زیادی از كلمات كلیدی عنوان صفحه را نا مفهوم نکنید و مهمتر از آن هیچ گاه بازدیدكنندگان بالقوه را فراموش نكنید. ( آنها مجبورند آن را بخوانند ) 

تگ متای توصیفی (the Description meta tag ) : همانطور كه در ابتدا بیان شد , گوگل محتویات تگ متای توصیفی را پوشش نمی دهد و تاثیری بر روی رتبه بندی صفحه در نتایج موتور جستجو ندارد ، اما ممكن است به عنوان توصیفی در نتایج جستجو مورد استفاده قرار بگیرد. از اینرو باید یک توصیف از صفحه باشد , نه اینکه آنرا با کلمات کلیدی پر کنید. 

تگ متای كلمات كلیدی (the Keywords meta tag ) : این تگ متا هیچ ارزشی برای گوگل ندارند و احتمالاً برای دیگر موتورهای جستجوی اصلی نیز ارزش كمی دارد.

مجموعه كاراكتر و فایلهای خارجی لینكها (the Character set and links external files ) : تگ های متا نیستند و بر روی رتبه بندی در موتور جستجو هیچ تاثیری ندارند. مجموعه كاراكتر توسط مرورگرها مورد استفاده قرار میگیرد , از اینرو مجموعه درستی از كاراكترها برای نمایش دادن صفحه تان مورد استفاده قرار میگیرد. فایلهای خارجی مانند Style ها ( فایلهای Css ) و فایل های جاوا اسكریپت خارجی (JS files ) در اینجا به عنوان فایلهای منبع در نظر گرفته شده اند و بر روی بهینه سازی موتورجستجو تاثیری ندارند ، اما اگر شما بتوانید بعضی ازجاوا اسكریپت ها را از صفحه تان خارج كنید , در واقع پهنای باند را ذخیره میكنید و به این معنی است كه صفحاتتان سریعتر بارگذاری میشوند. 

تگ متای روبوت : 12 نوع تگ متای دیگر وجود دارد ،اما به ندرت از آنها برای افزایش دادن رتبه بندی موتورجستجو مورد استفاده قرار میگیرد. مهمترین تگی كه شما ممكن است بعضی اوقات نیازداشته باشید تگ متای Robots است كه مثالی از ان را کشاهده می کنید:

< meta name=”robots” content= noindex,nofollow" >

این تگ ( مثال بالا ) میتواند جهت جلوگیری كردن از دسترسی اسپایدرهای موتورجستجو به صفحات اختصاصی موجود در وب سایتتان مورد استفاده قرار بگیرد. مثلا ما کد بالا را در صفحه سبد خرید یک فروشگاه مجازی کردیم , جرا که ما نمی خواستیم كه بازدیدكننده از طریق این صفحات وارد سایت شود ( زیرا در این صورت سایت به درستی كار نمیكند ) . با وارد كردن این کد در بالای موتور جستجو اسپایدرها لینكهای این صفحه را فهرست بندی یا دنبال نمیكنند. تگ متای Robots میتواند ازطریق یك فایل robots.txt استفاده شود.

< meta name=”robots” content=”index,follow” >

تگ متای فوق باعث می شودکه موتور جستجو صفحه را فهرست بندی كند و تمام لینكهای آن را دنبال نماید. اگر این آن چیزی است كه شما میخواهید ( از آنجائیكه به طور پیش فرض اسپایدرهای موتورجستجو این کار را به هرحال انجام میدهند ) از تگ متای robot استفاده نكنید.

< meta name=”robots” content=”noindex,follow”>

تگ متای فوق باعث می شودکه موتور جستجو این صفحه را فهرست بندی نكند ، اما لینكها را دنبال میكند. بعضی از طراحان سایتهای اینترنتی كه از تكنیكهای بهینه سازی black hat استفاده میكنند از این تگ برای مخفی كردن تكنیكهای مشكوكشان استفاده میكنند.

< meta name=”robots” content=”index,nofollow”>

تگ متای فوق باعث می شودکه موتور جستجو این صفحه را فهرست بندی كند ،اما لینكها را دنبال نكند.

< meta name=”robots” content=”noindex,nofollow”>

تگ متای فوق باعث می شودکه موتور جستجو این صفحه را فهرست بندی نكند و لینكها را نیز دنبال نكند. از این متا معمولا در صفحاتی استفاده كنید كه نمیخواهید موتورهای جستجو با آنها ارتباط داشته باشند. درنتیجه تگ های متا برای صفحات نتایج موتور جستجو مهم نیستند ، ازاینرو در مورد آنها وقتتان را صرف نكنید.

امید است در پایان این مقاله طراحان سایت بتوانند صفحات وب سایت خویش را هر چه بهتر از قبل مدیریت کرده و مهمتر از آن با قرار دادن عنوان مرتبط به هر صفحه , کاربران را از یک مقدمه خیلی کوتاه در مورد آن صفحه محروم نکنند.





نوع مطلب : مقاله، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

دوشنبه 23 خرداد 1390 :: نویسنده : حامد
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


درباره وبلاگ


باسلام خدمت دوستان گرامی این وبلاگ مخصوص سرگرمی و اوقات فراغت شما دوستان می باشد و از
آمدن شما به این وبلاگ بسیار ممنون و متشکرم و خواسته ای که از شما دارم این است که برایم نظر بگذارید.
شما می توانید با نظرات خود هم به بهبود وبلاگ کمک کنید و هم می توانید سوال ها و پیشنهاد ها و درخواست های خود را به اطلاع من برسانید خواسته ی دیگری که از شما دارم این است که در نظر سنجی هم شرکت کنید با تشکر از شما

مدیر وبلاگ : علیرضا حزبه نژاد
نظرسنجی
به نظر شما کدام یک از بخش ها بهتر از بقیه ی بخش ها می باشد. شما با نظرتان می توانید به ما کمک کنید. با تشکر.













آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی